En söndag med touch av västafrika.

Det har blivit mycket dans och Afrika idag. Först och främst en danslektion som gick superbra. Härligt att se ett gäng inte-så-dansvana-vuxna-kvinnor dansa loss till västafrikansk musik. Jag blir glad i själen av det.
Mina tankar går också för tillfället till en vän jag fick på Senegalresan, Mie, som åker tillbaka imorgon bitti. Själv. Otroligt modigt och jag är grymt avundsjuk. Dels på modet men också såklart på hennes 3 veckor långa resa fylld med dans, sol, varma människor, god mat och allt annat som finns att uppleva i Senegal. Hoppas att oroligheterna inte blir värre bara. Jag önskar henne en trygg flygresa ner och en underbar tid i Paradiset. Abaraka (tack på Mandinka) ... det enda ordet jag kan typ. Note to self: lär dig mer mandinka, wollof och/elr franska!

På kvällkvisten har jag också dansat till lite musik av artister så som Wolosso, Jessy Matador ( & mkt annan coupe decale) Smed för övrigt storsinta planer med en vän igårkväll... lyckas vi med våra planer lovar jag att berätta mer. Spännande!



Jag & min afrikanska klänning på en gata i Senegal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0